Niezbędne cechy przedsiębiorcy: Koncentracja

Niezbędne cechy przedsiębiorcy: Koncentracja

W poprzednim artykule opisałem pierwszą niezbędną cechę przedsiębiorcy, jaką jest siła charakteru. Tym razem zajmiemy się drugą cechą, czyli koncentracją.

Oczekiwanie natychmiastowej nagrody

Świat, w jakim obecnie żyjemy to świat, w którym ludzie oczekują natychmiastowej rekompensaty za swoje działania.

Kiedy byłem dzieckiem, mieliśmy tylko kilka kanałów telewizji. Jeśli chciałem się czegoś dowiedzieć, musiałem udać się do biblioteki i spędzić tam jakiś czas na wyszukiwaniu informacji. Jeżeli chciałem się dowiedzieć, co się u kogoś dzieje, musiałem napisać do niego list lub jeśli miałem pieniądze, mogłem zamówić rozmowę zamiejscową. A jeżeli chciałem wiedzieć jak jechać, musiałem zatrzymać się na stacji benzynowej i spytać o drogę.

Od tamtych czasów świat się zmienił. W telewizji są tysiące kanałów i większość ludzi nie potrafi się skupić na jednym kanale dłużej niż kilka minut. Jeżeli chcesz się czegoś dowiedzieć, sprawdzasz w Wikipedii używając komputera lub telefonu. Jeśli chcesz wiedzieć, co słychać u Twoich znajomych, spędzasz kilka minut na Facebooku. A jeżeli chcesz z nimi porozmawiać, wysyłasz im jednego lub kilka SMS-ów i tak można przez cały dzień. A kiedy szukasz drogi dojazdu, wciskasz klawisz z mapą w telefonie.

Takie natychmiastowe uzyskanie rezultatów, to wynik życia w epoce informacyjnej. Ma ono jednak wymiar obusiecznego miecza, ponieważ życie w epoce informacyjnej z jednej strony stwarza ludziom więcej możliwości wzbogacania się, jednak z drugiej jest coraz trudniejsze, bo cierpimy jakby na ADHD.

W świecie, w którym żyjemy, trudno jest się skoncentrować

Mamy problemy z koncentracją z powodu bardzo dużej ilości informacji dostępnej za przyciśnięciem klawisza i dlatego nasze umysły, a szczególnie umysły młodych ludzi, są nawykłe do szybkiego przemieszczania się od jednego źródła stymulacji do następnego. Rzadko się zdarza komuś skupić przez dłuższy czas na tej samej rzeczy.

Jednak jeśli chcesz stać się odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, musisz nauczyć się koncentrować, czyli tak długo podążać obraną drogą, aż odniesiesz sukces. To wymaga czasu i energii oraz siły charakteru.

Mistrzowskie poznanie wybranej branży biznesu, czy rodzaju aktywów, wielu przedsiębiorcom zabiera lata. Wymaga poświęcenia w studiowaniu zagadnienia, rozwijania swojej wiedzy finansowej, pielęgnowania kontaktów i uczenia się na błędach. A w trakcie tego całego procesu trzeba być przygotowanym na wielogodzinne dni pracy, i to przez lata, w zamian za małą lub prawie żadną zapłatę.

Różnica pomiędzy kimś, kto chciałby być przedsiębiorcą i kimś, kto odniósł sukces jako przedsiębiorca wyraża się słowem koncentracja.

Wielu z tych, którzy chcieliby być przedsiębiorcami, poszukuje szybkiego sposobu wzbogacenia się. Jeśli więc jeden sposób nie daje rezultatów, zmieniają go na następny. Przyczyną tego, że nie uzyskują spodziewanych rezultatów jest to, że nigdy nie poświęcają należytej ilości czasu i energii wymaganych do odniesienia sukcesu.

Firma Rich Dad nigdy nie promowała szybkich sposobów wzbogacania się. Zawsze zachęcaliśmy do nabywania wiedzy finansowej i to przez całe życie.

Nikt nie rodzi się przedsiębiorcą. Stajesz się przedsiębiorcą w wyniku lat nauki, efektywnej pracy i koncentracji.

Jeżeli chcesz zwiększyć swoją wiedzę finansową i swoją koncentrację, zachęcam Cię do przeczytania fragmentu Dotyku Midasa. Bo czasami wszystko, czego potrzebujemy to skoncentrowanie się na tym, co ktoś chce nam przekazać. Abyśmy mogli dostrzec, w którym momencie zeszliśmy z kursu i jak ponownie obrać właściwy kierunek naszych działań.