Niezbędne cechy przedsiębiorcy: Drobiazgi, które mają znaczenie

Niezbędne cechy przedsiębiorcy: Drobiazgi, które mają znaczenie

Przedsiębiorcy odnoszący największe sukcesy na świecie to tacy, którzy wiedzą jak zwracać uwagę na szczegóły.

Nie mam na myśli szczegółów związanych z Twoim biznesem, takich jak: koszty, trendy sprzedażowe czy to, kto wśród pracowników się wyróżnia (a kto nie) itp. Te szczegóły są ważne i nie odniesiesz sukcesu jako przedsiębiorca bez należytego skupienia się na nich.

Każdy, kto prowadzi biznes, musi mieć na uwadze te szczegóły, bo w przeciwnym razie wypadnie z biznesu.

Jednak to, co mam na myśli, mówiąc o drobiazgach, które odróżniają dobry biznes od złego – to życiowe drobiazgi oraz okazje z nimi związane.

Jedną z rzeczy, którą naprawdę uwielbiam w naszym świecie, to fakt, że jest on pełen okazji. Rzecz w tym, że większość ludzi ich nie zauważa. Zauważają jedynie to, czego im brakuje lub co jest nie tak.

Ale różnica pomiędzy tymi, którzy odnoszą sukcesy w życiu i tymi, którzy ich nie odnoszą nie polega na zauważaniu tego, czego nie ma lub tego, co jest niewłaściwe. Polega ona na dostrzeganiu okazji w tych zjawiskach. Oto przykład.

W świecie biznesu, gdzie wszystko wydaje się poruszać szybciej, kilkadziesiąt lat temu wielu ludzi biznesu ubolewało nad powolnymi usługami tradycyjnej poczty, gdy w grę wchodziły ważne dokumenty i listy. W latach 80-tych ubiegłego wieku FedEx dostrzegł tę frustrację i zaoferował dostarczanie przesyłek następnego dnia po nadaniu, wykorzystując swoją flotę samolotów. Ich hasło brzmiało: W ciągu doby. Na czas. Na pewno. Wykorzystując tę okazję rynkową, FedEx osiągnął sprzedaż rzędu miliarda dolarów w niespełna 10 lat – będąc pierwszą amerykańską firmą, która osiągnęła ten pułap tak szybko.

Miało tu miejsce kilka zdarzeń. Po pierwsze, FedEx zauważył problem i dostrzegł w nim okazję. Wielu ludzi poprzestaje na życiu z problemami i jedynie narzekają z tego powodu. Natomiast przedsiębiorcy odnoszący sukcesy dostrzegają problem, a ich niezadowolenie powoduje powstanie czegoś innowacyjnego. Rozwiązują problemy innych ludzi i dzięki temu zarabiają pieniądze.

Po drugie, FedEx wiedział czym się wyróżnia spośród konkurencji i zrobił wszystko, aby inni też to wiedzieli. Stworzył bardzo udaną kampanię reklamową opartą na fakcie, że dostarczają przesyłkę następnego dnia po nadaniu, czyli wtedy, gdy klient jej potrzebuje.

Przedsiębiorca odnoszący sukcesy dostrzega drobiazgi, które mają znaczenie

Aby odnosić sukcesy jako przedsiębiorca, musisz dostrzegać drobiazgi, które mają znaczenie i wiedzieć, co Twoja firma może zdziałać, a czego nikt inny nie robi. Następnie musisz sprawić, że wszyscy się o tym dowiedzą.

Zatem rozejrzyj się wokół siebie i spróbuj dostrzec te małe drobiazgi, które mogą stać się okazjami dla Ciebie i Twojego biznesu. Zacznij myśleć, co w związku z tą okazją może zrobić Twój biznes, czego nie zrobi żaden inny.

Jeśli potrafisz znaleźć i wykorzystać takie okazje, zapewniam Cię, że osiągniesz sukces. Naucz się dostrzegać drobiazgi, które mają znaczenie!