Czy wierzysz w to, co sprzedajesz?

Czy wierzysz w to, co sprzedajesz?

Przez ostatnie 28 lat przeprowadziłem niezliczoną ilość warsztatów, które mają za zadanie pomóc ludziom rozwinąć ich umiejętności sprzedażowe. Wszystkie te warsztaty są skupione na rozwijaniu umiejętności osobistych i biznesowych. Niestety nie istnieją umiejętności, które usuną przeszkody stojące przed ludźmi zajmującymi się sprzedażą, gdy nie wierzą oni w produkty czy usługi, jakie oferują.

 
Sprzedawcy, którzy odnoszą sukcesy, to tacy którzy rozwiązują problemy innych ludzi. Jeżeli nie wierzysz, że to co sprzedajesz rozwiązuje ludzkie problemy, dlaczego inni mieliby w to wierzyć? Aby osiągnąć szczyty sprzedaży, musisz osiągnąć spójność pomiędzy swoim wnętrzem (czyli tym co myślisz i czujesz) a tym, co mówisz i robisz.

Twoi potencjalni klienci będą postrzegać Cię jako pasjonata mającego siłę przekonywania i wyróżniającego się prawdomównością, jeśli rzeczywiście czujesz to, co mówisz. Jeżeli wyczują brak Twojego przekonania do tego, co sprzedajesz, trudno będzie to zataić, chyba że Twoim drugim zawodem jest aktorstwo.

Czy wierzysz w to, co sprzedajesz? Czy naprawdę jesteś przekonany o tym, że możesz służyć i pomagać innym dostarczając rozwiązań jakie oferujesz? Jeśli nie jesteś pewny odpowiedzi na to pytanie, czy możesz znaleźć tę odpowiedź porównując swoją ofertę z tym, co oferuje konkurencja, aby upewnić się, że jest to naprawdę wspaniałe rozwiązanie, które uświetni życie innych ludzi?

Jeśli jednak w ogóle nie wierzysz w swoje produkty czy usługi, szczególnie po tym jak już porównałeś swoją ofertę z konkurencją, sugeruję abyś znalazł coś innego do sprzedawania, coś, co naprawdę Cię nakręca. Przede wszystkim zrobisz przysługę sobie, gdyż będziesz szczęśliwszy, bardziej wiarygodny i ostatecznie odniesiesz sukces. Zrobisz też przysługę swoim klientom, gdyż naprawdę będziesz rozwiązywał ich problemy. Korzyść odniesie też firma, dla której pracujesz, gdyż chce zapewne współpracować z ludźmi, którzy pokładają wiarę w jej produkty i dzięki temu chcą je naprawdę sprzedawać.

Zatem pokochaj to, co sprzedajesz, gdyż wtedy łatwiej będzie pokochać samą sprzedaż, dzięki czemu będziesz o wiele szczęśliwszy, a ostatecznie będziesz też więcej zarabiał!